Mijn vertrek naar Spanje, maar waarom? - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van zhanenadel - WaarBenJij.nu Mijn vertrek naar Spanje, maar waarom? - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van zhanenadel - WaarBenJij.nu

Mijn vertrek naar Spanje, maar waarom?

Blijf op de hoogte en volg

02 Maart 2017 | Spanje, Malgrat de Mar

Goedemiddag vanuit het al redelijk ''zonnig'' Spanje! :)

Waar zal ik eens beginnen...

Laat ik het eens even hebben over de reden waarom ik ervoor heb gekozen om naar Spanje te gaan.

Het begon allemaal 2 jaar geleden, toen ik tijdens mijn studie de kans kreeg om stage te lopen in het buitenland. Al vrij snel kwam het idee om deze kans niet te laten lopen, en zo kwam ik terecht in Santa Susanna/Malgrat de Mar, Costa Brava.
In het begin was het allemaal best spannend, ik zou namelijk voor 5 maanden in mijn eentje naar een plek toe gaan waar ik eigenlijk niemand kende, maar dat maakte het niet minder leuk, spannend en interessant.

Ik had deze stap dus genomen en om het allemaal maar even kort en krachtig te houden, ''Ik heb er geen moment spijt van gehad''! Ik heb echt een geweldige tijd gehad, nieuwe mensen ontmoet, vrienden gemaakt, en ook over mijn stageplek mocht ik niet klagen!

Vanaf mei t/m september 2015 heb ik dus in Santa Susanna/Malgrat de mar doorgebracht, en eind september was het weer tijd om te gaan. :(
Waar ik het in het begin allemaal best spannend vond en niemand kende, wilde ik in september bijna niet terug, haha!
Natuurlijk was het aan de andere kant wel weer fijn dat ik na 5 maanden van huis te zijn, mijn familie en vrienden weer zou zien. :)

In het begin was het allemaal nog twijfelen of ik wel naar Spanje zou gaan, maar ik weet nu zeker dat als ik het niet had gedaan, ik achteraf spijt zou krijgen. Wat heb ik genoten! Ik heb mijzelf nog meer kunnen ontwikkelen, van het zelfstandig zijn tot nieuwe dingen ontdekken.
Het was natuurlijk gewoon 6 dagen in de week werken, maar toch heb ik zo kunnen genieten van mijn tijd daar! Toen ik terugkeerde naar Nederland ging ik dus ook weg met de gedachten dat ik zeker nog eens terug zou komen. En zo gezegd zo gedaan was ik een maand later tijdens de herfstvakantie alweer terug in Santa Susanna/ Malgrat de Mar, haha!

Ik was al wel eens op vakantie geweest naar Spanje, maar dat is toch wel wat anders dan dat je daar voor een tijdje ''woont''. Na mijn stageperiode is er altijd een stukje van mijn hart in Spanje achtergebleven.

Nou.. ik was dus ondertussen alweer begonnen met mijn volgende opleiding in Nederland, dus nog wel een aantal keren gewoon op vakantie geweest naar Santa Susanna/Malgrat de Mar, en afgelopen januari was ik dan eindelijk geslaagd en had ik mijn opleiding afgerond! :)

Omdat ik mijn opleiding in januari had afgerond, kon ik eigenlijk nergens meer instromen voor een nieuwe opleiding, dus dacht ik dit is mijn kans''!...

En hier zit ik dan... opnieuw in Malgrat de Mar!

Even tot zover, het is dus duidelijk dat ik op dit moment in Malgrat de Mar zit en waarom. In mijn volgende reisverslag zal ik hier verder op in gaan en zal ik jullie vertellen wat ik hier dan precies doe en nog van plan ben.
Er moet toch wel iets zijn om naar uit te kijken, zodat jullie de volgende keer weer zullen lezen! :p

Bedankt voor het lezen van mijn eerste reisverslag! (Als jullie nog meer interesse hebben zijn vragen ook altijd welkom, deze kan ik dan weer meenemen/beantwoorden in mijn volgende reisverslag).

Wordt vervolgd...

Groetjes vanuit Spanje! :)





  • 02 Maart 2017 - 16:09

    Dikkie Jacobus :

    Ik vind dat je het goed heeft gedaan . GOD HEEFT DEZE WEG VOOR JOU GEOPEND EN WAAR EEN WIL IS ,IS EEN WEG EN DIE WEG BEN JIJ AAN HET BEWANDELEN . NU NOG VEEL SUCCES IN SPANJE . GROETJES VANNACHT DIKKIE EN JOPIE EN GODS ZEGEN OP AL JOU WEGEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 89927

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 30 November -0001

Spanje

Landen bezocht: